søndag 16. november 2014

Å blogge.

En blogg er et ikt-verktøy som kan brukes for å nå fram til andre. Noen vil tilfeldigvis komme over bloggen din, eller du kan markedsføre den. Noen tjener til og med penger med å reklamere på bloggen sin dersom den han mange treff.
Hvordan du skal få følgere og en populær blogg er vanskelig å gi en direkte fasit på. Men å gå i den fella jeg har gjort her er ikke svaret. Det må ikke være slik at det samme gamle innlegget står først i bloggen i lange tider. Det er som en avis, gamle nyheter selger dårlig... Og det samme gjør det om avisa kjører den samme forsida i ukesvis. Så skal du ha en populær blogg krever du oppdaterer og skriver noe folk ønsker å lese om. For du må nå din lesergruppe, uansett om det er innenfor sport, helse, skjønnhet, friluftsliv eller ikt.

Dessverre har jeg hatt pc trøbbel over lengre tid i min bloggkarriere, noe som har resultert i at jeg har vært veldig demotivert på pc-fronten. For verktøy som ikke fungerer er ikke gøy.

Å blogge i seg selv ser jeg ellers mye positivt i. For eksempel er det mye lettere å huske ei forelesning og du blogger om den. Det er gøy og dele med andre, og blogging skaper refleksjoner. Men jeg må nok dessverre innrømme at i den hverdagen jeg har nå vinner ikke bloggingen en plass...

Men hvem vet, kanskje senere???

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar